Afbeelding 1: Een slimmerik heeft puin klemmen dwars in de oplegger gezet Afbeelding 2: Schade aan laadvloer. na het lossen van de klemmen. |
Het is duidelijk dat deze klemmen met een heftruck via een dockshelter van achteren in de oplegger zijn gezet is. Maar nu krijg je ze er niet uit. Want op bouwwerven en bij afvalverwerkers zijn geen dockshelters dus men kan niet met de heftruck vanachter de oplegger op rijden. En nu zit ik met een probleem omdat een magazijnmedewerker op de 'makkelijkste' manier geladen heeft.
Uiteraard kun je die klemmen wel een kwart slag draaien. Maar in deze wereld moet alles altijd zo goedkoop mogelijk. waren de vloeren vroeger altijd van hardhoud en staal
neemt m'n anno 2007 ook genoegen met spaanderplaat. Omdat die klemmen een kwart slag gedraait moesten worden, werd de vloer beschadigd. (Zie Afbeelding
2) En daar wordt je als chauffeur
niet vrolijk van. Vaak onstaat zulke schade's door onkunde van de klant die laad of lost. Sommige vrachten kun je simpelweg niet zelf laden en lossen. Maar deze klant
kon daar dus niets aandoen. Als die klemmen gewoon in de lengte hadden gestaan zoals wij die bij de fabriek ook opladen was er niets aan de hand geweest.