De krediet crisisTerwijl de krediet crisis in Europa flink huishoud. is heel Europa bezig met stimulerings maatregelen om de economie weer opgang te helpen. Maar in Nederland komt ons kabinettje er weer eens niet uit. Tegen de tijd dat die prutsers in Den Haag het eens zijn is de krediet crisis voorbij.Maar goed ondertussen is het in de transport sector flink afzien. Bij mijn werkgever zijn inmiddels ontslagen gevallen. Het aantal Eigenrijders is terug gebracht. Een eigen rijder met 5 auto's is inmiddels failliet gegaan. Orders zijn terug gelopen. Maar doordat mijn werkgever mensen en de eigen rijders er uit heeft gezet. Blijft de werkdruk gelijk. Dus ondanks de crisis maak ik nog steeds lange dagen. Zo lang, dat zelfs de buren vroegen of ik weer buitenland rijd. Maar mijn werkgever heeft ook al het gehuurde getrokken materieel terug naar het verhuur bedrijf gebracht. Zoveel zelfs dat er nu soms te weinig opleggers zijn. En dat is toch vervelend. Maar iedereen moet nu bezuinigen en dat vergt helaas toch wat offers.
Zoals het er nu uit ziet gaat het niet erger worden. Maar dat dacht ik ook toen ik vorig jaar rond deze tijd aandelen kocht. Het kan immers altijd erger. Op het moment zijn er geen vacatures voor in de transport sector, De werkloosheid onder chauffeurs is groot. Het duurt zeker een jaar of langer voordat iedereen in de transport sector weer aan het werk is. Zoals bij mijn werkgever, de directeur van operationele zaken ooit eens zei : "De wereld kan na deze crisis er wel eens anders uitgaan zien" En daar heeft ie gelijk in. Er zullen bedrijven vallen. En als je 2 jaar geleden zei dat Fortis en IBN-AMRO genationaliseerd zou worden dan had iedereen je uitgelachen.
| |