Overnachtingen
Een paar jaar geleden had ik meerdere reden om nationaal te gaan rijden. Een van die reden was dat ik die overnachtingen ergens op willekeurige plaats in Europa inmiddels beu ben.
Ik heb jarenlang bij bedrijven langs de (snel)wegen. Met alle risico's van dien liggen slapen. En dat in de tijd je achter de meisjes hoort te zitten. Nu liggen vele kennissen en vrienden weer in echtscheiding. En dat blijft door mij door de jaren heen opgebouwde wijsheid, (Wijsheid komt de jaren) mij zeker nu wel bespaard. En dat dankzij de transport sector.
In de zomer is een overnachting maken nog wel te doen. Maar nu het steeds kouder begint te worden. Is de romantiek wel verdwenen. Maar van de week had m'n weer een route via noord Frankrijk die je niet in een dag kunt maken. Dus begon de planning deze keer bij mij te zeuren om een overnachting te maken.
Dit jaar heb ik na mijn zin teveel overnachtingen gemaakt. Ik ben geen binnenland chauffeur geworden om overnachtingen te maken. Om naar Frankrijk te rijden en overnachtingen te maken werken er internationale chauffeurs bij het bedrijf. Daarvoor ben je namelijk ook internationaal chauffeur. Van dat leven heb ik afscheid genomen.
Maar van de week weer eens overnachting gemaakt. En met de naderende winter was dit niet meer leuk. Het wordt 's avonds weer wat frisser. Dus je zet de stand kachel maar eens aan in de hoop dat ie gewoon doet. Want in transport sector is een werkende nacht kachel geen vanzelfsprekendheid. En het apparaat leek ook goed te werken. Maar de thermostaat bleek kapot. Toen ik zwetend wakker werd was het ruim 30 graden in het hok dat m'n in het vakjargon: "cabine" genoemd wordt. Terwijl het buiten de cabine vroor. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt, maar leuk vond ik dat niet.
Dus ik had het de planning duidelijk gemaakt dat het toch de laatste overnachting was. De lol is er inmiddels wel van af.
Geplaatste reakties op dit blog bericht :
Naam : Collega's onder elkaar
03-11-2010 20:04:55
| Hallo Daantje. Het positief verhaal over je werkgever is dus niet altijd zo positief. Je zei toen dat de standkachel altijd werkt en dat de monteurs voldoende tijd voor je hebben. Aan elke werkgever zitten haken en ogen.
Iedereen weet het. Er zijn 2 typen werkgevers. Slechte en hele slechte. Kijk eens naar de nieuwe CAO. Een loonsverhoging van 10 cent per uur gedurende een periode van 2 jaar. Daar kun je pas mee thuis komen.
Naam : Ronald
04-11-2010 04:07:30
| Hallo Daantje,
het ken ook niet altijd mee zitten maar ik zou toch wel eens willen weten welke lapzwans die collega onder elkaar is
volgens mij heeft ie zelf slechte ervaringen hihihihihi
volgens mij zijn de bonden allebei akkoord gegaan met de CAO of ge dr nu blij van wordt of nie het zei zo
kijk ik ben al Jaren lid van die FNV maar ze doen toch zelf ook niks dan alleen ja en amen zeggen en hun eigen zakken vullen.Want hadden ze er wel wat aan willen doen dan hadden ze dat gedaan dat is mijn mening over de Bonden.
gr van je echte collega
Naam : Collega's onder elkaar
04-11-2010 11:05:09
| Er zijn 140.000 personen werkzaam in de transportsector. 500 daarvan bezochten de vergaderingen en 375 daarvan stemden in met het CAO-akkoord. Zelfs de voorstemmers vinden het aanbod minimaal. Geen loonsverhoging 2010, 2.1% loonsverhoging op 01.01.2011, inleveren tegemoetkoming ziektekosten (-0,6%) en op 01.07.2011 1% erbij. Per saldo ca. 1% loonstijging in 2 jaar. Tel uit je winst.
Naam : Collega's onder elkaar
04-11-2010 17:47:10
| Hallo Ronald. Bedankt voor je reactie. Je vergist je. Niet de bonden maar de werknemers hebben ingestemd met het werkgeversaanbod. Als lid ben en vorm jij (mede) de vakbond. De bestuurders hebben namens de leden gehandeld. Zij hebben het zover gekregen om 375 ja-knikkers te mobiliseren. Ze hadden ook een schriftelijke stemming of via internet alle leden hun/haar stem uit kunnen laten brengen. Dan was de uitslag, vrijwel zeker, anders geweest. Heronderhandelen dus met de werkgevers. Nu krijgen alle 140.000 werknemers een aalmoes als loonsverhoging, die na inflatiecorrectie, een loonsverlaging betekent.
Naam : Collega's onder elkaar
05-11-2010 01:22:24
| Hallo Ronald.
How far can you go?
Jan Schoo werd geboren op 14.06.1946 en overleed op 25.03.2009.
Hij liet een vermogen na van ca. 100 miljoen.
Zijn nazaten erfden 1/3 deel.
Groeten.
Collega's onder elkaar.
Naam : Collega's onder elkaar
09-11-2010 03:46:05
| Hallo Daantje.
Heb jij jouw "echte collega' nog niet onderuitgetrokken? Wat een gezwam. Het kan niet altijd meezitten.
De transportbranche zit qua loon al meer dan 15% onder vergelijkbare beroepen. Die ondergang is al 10 jaar aan de gang. Je echte collega is een lappie. Vrijgezel bij mamma.
Naam : Ronald
10-11-2010 06:05:04
| Hallo Daantje
Als die achter gebleven lapzwans van een collega onder elkaar iets heeft tegen mij moet ie zich is bekend maken mijn mailadres staat ergewoon bij.
ja ik ben vrijgezel en woon nog thuis dus ik verdien genoeg hihihiih
was het maar waar hahahaha
ik hou ervan om te weten met wie ik te maken heb
DUS MENEER COLLEGA ONDER ELKAAR MAAK JE BEKEND ANDERS WETEN WE TOCH GEWOON GELIJK WIE HIER DE ZWAKKE SCHAKEL IS
Daan het is niet mijn bedoeling om op jouw Weblog gal tegen iemand te spuien maar je kent me lang genoeg
gr Miauw@Geenspam.ccoomm Edit Daantje : E-MAIL adres vervalst. Het is niet meer nodig, Identiteit Collega's onder Elkaar is bekend. En het is vanwege de spam problematiek niet veilig om je E-Mail adres open en bloot op internet te zetten.
Naam : Collega's onder elkaar
10-11-2010 11:04:27
| Hallo Ronald. Daantje van der Hoeven biedt middels zijn website een platform waarbij je op kritische wijze je visie kunt en mag geven op het werk en inkomen in de transportsector. Het maakt niet uit wie daaraan deelnemen. Niemand heeft inhoudelijk kritiek op jou of op jouw werkgever. Jij verkondigt jouw mening.
Naam : Collega's onder elkaar
11-11-2010 00:08:56
| Hallo Ronald. Het lijkt er een beetje op dat jij de voeten kust van je werkgever.
Naam : Daantje van der Hoeven
12-11-2010 22:32:13
| Ondertussen is de thermostaat van de kachel gerepareerd. En de stand kachel tempert zichzelf weer. Wilde ik alleen eventjes mede delen. Zonder de sfeer hier te temperen.
Naam : Ronald
12-11-2010 22:58:27
| Hallo Collega onder elkaar
als eerste hoef ik de voeten niet te kussen want zowel de direkteur als ieder ander bij de firma komen voor een en het zelfde doel en dat is je voorzien in je levens onderhoud.
Het leuke ervan is dat je dat bij een werkgever kan doen waar je gewoon als mens
wordt behandeld en niet als een nummer (dat maakt het verschil met een goed en slechte werkgever voor mij).
voor de rest wil ik deze discussie stoppen want schrijven tegen iemand die zn eigen niet bekend durft te maken heb ik maar een hekel aan.
hoop alleen voor Daan dat je gauw een ander gaat vervelen en voor reacties meneer de collega onder elkaar hier nogmaals mijn mailadres Miauw@geenspam.nneett
en Laat de webmaster hier in het vervolg buiten
ik wens je een prettig weekend
Naam : Collega's onder elkaar
13-11-2010 13:56:19
| Hallo Ronald.
Sorry. Het was niet bekend dat jouw werkgever aan missiewerk doet.
Daantje beschouwt zijn ervaringen in zijn weblog en dan lees je van tijd tot tijd toch wel enige kanttekeningen.
| | | | | | | | | | | |
| | | |