2018
Daantjes Weblog.


Menu 2019
Jaren overzicht

December 2018

November 2018

Oktober 2018

SSN Rijn Express

September 2018

Augustus 2018

Juli 2018

Juni 2018

Mei 2018

April 2018

Maart 2018

Februari 2018

Januari 2018

Menu 2017

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Collegialiteit

Het leven van een sjouwfeur gaat niet over rozen, Maar over brandnetels

Ik moest bij een machine bouwer een machine opladen die op een pallet stond van 1 meter breed, 5 meter lang, 1,2 meter hoog & 1500 KG zwaar. En niet aller daags maat voor een doorsnee pallet maar ook niet iets waar een gemiddeld transport bedrijf logistieke problemen mee zou moeten hebben. Ik plaats deze pallet netjes tegen de het kopschot aan de linkerzijde van de oplegger. Zodat er later nog wat standaard pallets naast de machine geplaatst kan worden. 1500 KG kun je rustig aan één kant zetten van z'n grote auto.

De machine zelf stond netjes vastgebonden aan zijn pallet. Het enigste wat ik hoefde te doen was de pallet vast te binden aan de auto. Ik pak een van mijn spanbanden. Ik doe het spankoord door de pallet achter langs 2 dwarsliggers van de pallet en weer terug door pallet naar de rand van de auto. En span het koord op zodat de pallet tegen zijkleppen aan drukt. Zodat de pallet tijdens het rijden niet ver kan schuiven. En dat er nog steeds spullen naast de pallet geplaatst kan worden.

Het toeval mocht zijn dat ik de volgende dag dezelfde oplegger mee kreeg. Maar met een andere route. Onze professionele jongens van de overslag hebben de machine van 1 bij 5 meter overgeladen. Ik kwam bij mijn eerste klant aan. En begon netjes die pallets te lossen. Tijdens het lossen kwam onder die pallets mijn spanband te voorschijn. De heren van de overslag hebben mijn spanband op 2 plaatsen door gesneden. En de ratel maar aan de buitenkant van de trailer laten hangen. Er was geen enkele reden om die spanband door te snijden. Het enigste wat ze moesten doen was de zijkant openmaken. En dat is kennelijk teveel werk. Dit getuigd van weinig professionaliteit en van nog minder respect voor de spullen die ter beschikking gesteld zijn door mijn werkgever.

Dit is een nieuw diepte punt. Het zoveelste bewijs waaruit blijkt dat de keuze om chauffeur te worden een verkeerde was. Want eenmaal raden wie verantwoordelijk is voor die spanband. Dit gaat helemaal nergens meer over. Uiteraard heb ik dit netjes gemeld aan planning & garage. Maar nog steeds geen nieuwe spanband.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.
Geplaatste reakties op dit blog bericht :
Naam : Ronald
17-12-2011 05:00:34
He Daan,
inderdaad dit gaat nergens over maar het zal voor de boys wel te koud zijn geweest om naar buiten te gaan.
Naam : piet verstegen
17-12-2011 09:08:58
och Daan ik word er schijt ziek van van die mannen,en dat mogen ze allemaal weten.Stond afgelopen week in Leeuwarden om 8.00,ook ,n machiene lossen,die voor tegen t kopschot stond, en 4meter lang was,wa denk je rijden ze van achter stuk of 10 pallets tegen aan,hoe krijg ik die machine op zij eruit met die rand langs t kopschot,dus al die pallets er achter omgezet,en plaats gemaakt,terwijl ik plaats genoeg had achter....,n uur bezig geweest,terwijl anders 20minuten weer weg was,plus koffie dan he....God bless you. gr piet
Naam : jorn
18-12-2011 13:11:48
ik zeg occupy !! paar tentjes in de loods, blijven we lekker n paar weken liggen met zn allen ! dat zal ze leren ! (wachten we wel eventot t beter weer wordt, ben n goed weer occupyer')

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

© 2024 - Daansweb.net - Daan van der Hoeven.
Niets van dit Blog verhaal mag door derden gebruikt worden.