2024
Daans
meningen arsenaal.


Menu 2025
Jaren overzicht

Oktober 2024

Oktober 2024

Augustus 2024

Juli 2024

Mei 2024

Mei 2024

April 2024

Maart 2024

Februari 2024

Januari 2024

Menu 2023

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Overspannen

Meneer Verhoeven heeft een aantal jaar geleden zijn bedrijf verkocht aan het managementteam. De nieuwe eigenaren gaan in ieder geval slagvaardig te werk. Zo erg zelf dat Planner "W" die zelf ook omgeven is door onervarenheid zo overbelast raakt dat planner "W" toch links en rechts een flinke steekjes laat vallen. Er komt het nodige op hem af. Het moet allemaal maar geregeld worden en het spreekwoordelijke puntje op de 'i' ontbreekt de laatste weken weleens.

Zo heeft hij van de op een woensdag de volgende route op volgorde in elkaar gedraaid en let goed op de tijden. En kijk even op het kaartje als je niet weet waar al die plaatsen liggen.

  • 1. Lossen om 7:00h in vilvorde
  • 2. Lossen om 11:00h in Halle
  • 3. Lossen voor 12:00h in Bierges
  • 4. Lossen in Terhulpe
  • 5. Lossen in Fleuris
  • 6. Lossen voor 11:00h Seneffe
  • 7. Laden voor 14:00h in Bergen
Daantje rijdt regelmatig in België en kent ondertussen wel zijn pappenheimers. Zo weet Daantje dat je absoluut niet te laat mag komen bij klant 3 (Bierges) en 7 (Bergen). Als je te laat bent wordt je namelijk niet geholpen. Zo weet Daantje ook dat je niet te vroeg bij Klant 2 (Halle) kunt komen. Maar deze klant blijft tot laat in de avond wel open. En zij doen een stuk minder moeilijk wanneer je te laat bent dan wanneer je te vroeg bent. Bij klant 6 kun je weleens te laat komen maar deze gaan klagen wanneer dat te vaak gebeurt.

Zoals planner 'w' bedacht heeft gaat het gewoon niet lukken. Ik kan planner 'w' wel vanuit Vilvoorde bellen dan zegt ie gewoon botweg naar Halle moet rijden. En wanneer je daar om 8:15h (kleine 3 uur te vroeg) daar bent wordt het lossen je domweg geweigerd. Ik kan met deze route dit soort 'spelletjes' niet veroorloven want de rijtijdenwet biedt niet genoeg ruimte om deze route met vergissingen en fouten uit te voeren. Ik heb in verleden al een keer gelach van dit soort malloten spelletjes mogen betalen.

Dus ik sla nummer 2 over en voeren nummer 2 pas na nummer 7 uit. Had ik even pech dat de afzender van nummer 2 controleert of zijn vrachten op tijd geleverd zijn. Dus ruzie met planner Willem. (Soms wil ik dat ie weer vakantie heeft). Dus tijdens dat bekvechten wees ik hem erop dat al die tijden voor geen meter deugde. Toen kreeg Daantje als antwoord "Dat interesseert mij niet". Dan houdt hier alles eigenlijk gewoon op.

Het wordt er niet leuker meer op. Daantje begin langzamerhand helemaal genoeg te krijgen van het transport.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.
Geplaatste reakties op dit blog bericht :
Naam : Peter
19-09-2014 01:10:49
Maak je niet zo druk Daan.

De 'moderne' manager zoekt steeds meer goedkope Oost-Europese chauffeurs.

Ook bij jouw bedrijf zoeken de 'directieleden' naar voordeel.

Er komt heus wel een moment dat bij jouw bedrijf leuke
directieauto's worden ingeruild voor Lada's enzo.

De lage lonen en bonussen zijn tevens aanstaande.

Vergeet dat niet.
Het komt vanzelf.

Je bazen zien het (nog) niet.

Peter.

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

© 2024 - Daansweb.net - Daan van der Hoeven.
Niets van dit Blog verhaal mag door derden gebruikt worden.