Het Personeels tekort in de TransportsectorIk ben nu een weekje vrij en logeer op het moment bij het www.etterventje.com En heb nu eventjes meer tijd om te bloggen en de krant te lezen. Nu las ik vandaag in de krant dat een dircteur van het VTL opleidings insituut de oplossing weet voor het personeels te kort in de transport sector. Er zouden te weinig vrouwen werkzaam zijn in de transport sector.Maar dat is het probleem niet. De transport sector staat weldegelijk open voor vrouwen. Maar werken in de transport sector is geen baan maar een leven. Als je in de transport sector wilt werken zul je het behorende leven moeten accepteren. En dat leven houdt in dat je lange dagen maakt. Relatief weinig verdient onder slechte CAO condities je werk moet doen. Daar hoor je VTL niet over. Als vrachtwagenchauffuer maak je werkdagen van gemiddeld 12 uur zonder pauze. Maar dagen 15 uur zijn ook normaal. De meeste werknemers hebben hier geen zin in. Zullen dan ook niet voor de transportsector kiezen. De transport sector zit ook niet te wachten op mensen die maar maximaal 8 uur per dag willen werken. de transport sector wilt mensen hebben die minimaal 8 uur willen werken.
De transportsector zal altijd sector zijn waar veel gewerkt wordt. Met minder wordt geen genoegen genomen. en met klaplopers wordt gewoonweg de vloer mee aangeveegd.
| |