De navigatie chauffeurVan de week was het raak op de A50. Op de maas brug bij Ravenstein was er een groot gat in de weg ontstaan. Met als gevolg dat 1 rijstrook dicht was. De file die daar uit voort kwam begon in op A59 in Heesch. Veel mensen reden om via de maas brug in Grave. Waardoor de N324 binnen no time richting Nijmegen ook vol stond. Maar gelukkig moest ik de andere kant op dus ik had weinig last van die file.Natuurlijk had iedereen, na de werkdag het over de gevolgen van het afzetten van 1 rijstrook op de A50. M'n had het over Low budget wegen. En dat dergelijke reparaties 's nachts maar uitgevoerd moesten worden. Even vergeten dergelijke chauffeurs dat je door een dergelijk gat flink kunt verongelukken. Kijk een chauffeur is niet voor niets een chauffeur. Daar heb je bepaalde domheid voor nodig. Want als je beter kunt wordt je geen chauffeur het motto is nog altijd: "Je kunt altijd chauffeur worden"
Met dit soort incidenten wordt het maar al te duidelijk dat je van een navigatie systeem een lui en week brein krijgt. Je toets je adres in en het apparaat wijst je de weg. Zonder enige inspanning. en over de makkelijkste en luiste route. En dat komt de managers en planners mooi uit. Want hoe dommer het werk volk is. Hoe makkelijker het werk volk iets wijs te maken is. We krijgen zelfs auto's automatische versnellingsbakken omdat de chauffeurs te dom worden geacht om zelf te kunnen schakelen. Z'n automatische versnellingsbak is leuk totdat je eerste binnenstad of helling tegenkomt. dan zul je snel de nadelen van een dergelijk geautomatiseerd systeem ontdekken.
| |