2015
Daantjes Weblog.


Menu 2016

Jaren overzicht

December 2015

November 2015

Oktober 2015

September 2015

Augustus 2015

Juli 2015

Juni 2015

Mei 2015

April 2015

Maart 2015

Februari 2015

Januari 2015

Menu 2014

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Daontje 😮

Daante, Moest rauwe palmolie laden in Rotterdam voor Flémale een plaatsje bij Luik. Een mooi ritje. En als 46 jarige vrachtwagenchauffeur in de herfst van zijn leven. verwacht je weer terug te moeten naar Rotterdam. 😛 Maar niets was minder waar. Daantje moest de tankwagen gaan reinigen in Manheim en cacaomassa terug laden in Manheim. Op dit soort ritjes diep in Duitsland zit Daantje niet echt te wachten. Maar goed het reinigen in Manheim verliep zonder al te veel problemen tot dat ik de reinigingspapieren van de tank kreeg. Op deze papieren staan de nodige gegevens over de tank en de uitgevoerde reiniging. Zo ook staat daar de naam van de chauffeur. En op deze papieren staat mijn naam als 'Daontje' gespeld. Die Duisters blijven het lastig vinden om gewoon Daantje te schrijven en te zeggen. Voel me net een toetje uit een fabriek in Haps.

Maar het kan erger Daantje was bij een klant in Beneden Leeuwen. En na het laden of lossen van een tankwagen moet er een U bocht gemaakt worden om terug te komen op de klant zijn oprij weegbrug. Niets is zo verraderlijk als een oprij weegbrug. deze weegbruggen moet je voorzichtig berijden. Bij een stuurfout rijd je er met een wiel van de brug af, en kom je vast te zitten. Of je blijft met de steunpoten achter de oprij helling steken. Kortom Daantje maakt de U bocht. Kijkt via de rechter camera of de oplegger richting de op rij plaat ging. Dit leek goed te gaan. Kijk in de linker camera om te controleren dat de voorkant niet van de linkerkant van de weegbrug af rijdt. Kijk terug naar rechts en Daantje ziet dat ie een betonblok raakt. 😡 Tijdens het opnemen van de schade viel het op dat luchtvering van de oplegger niet omhoog is gekomen na de belading. Het merendeel van het gewicht van de oplegger rust alleen op de achterste assen. De oplegger reed als een zwabber. Daar kwam mijn inschattingsfout ook vandaan ten opzichte van het betonblok. Na overleg met de planning en directie besloten om door te rijden de tank moest gelost worden in Ede. Dat was gelukkig niet al te ver.

Kortom niet z'n beste week gehad.😠


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.
5 *
Bezoekers vinden
dit goed.
5 *
Bezoekers vinden
dit slecht.
4 *
Bezoekers zijn
boos.
4 *
Bezoekers vinden
dit geweldig.
5 *
Bezoekers zijn
medelevend.
0 *
Bezoekers vinden
dit grappig.
1 *
Bezoekers zijn
verbluft.
1 *
Bezoekers zijn
verdrietig.

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

Creative Commons Licentie
Dit werk van Daan van der Hoeven op deze pagina is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie.