2016
Daantjes Weblog.


Menu 2017

Jaren overzicht

December 2016

November 2016

Oktober 2016

September 2016

Augustus 2016

Juli 2016

Juni 2016

Mei 2016

April 2016

SSN Jubileumreis
Dresden

Maart 2016

Februari 2016

Januari 2016

Menu 2015

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Eventjes een paar palletjes lossen.

Een leven van een sjouwffeur gaat niet over rozen.

Na het grote paasfeest had de planning op mijn werk besloten om eens wat pallets in Raamsdonkveer te gaan lossen. Ik kom bij de eerste klant aan. Daar waren geen noemenswaardige moeilijkheden tijdens het lossen.

Maar toen moest ik bij het DC van "Leentje" gaan lossen. Ik was daar een uur te vroeg. Ik had een los afspraak om 10:30h en ik stond er om 09:30h. Planner Willem leefde nog kennelijk in wintertijd. Maar ik kon keurig om 10:30h naar een losdock. Ik zet de vrachtwagen aan het dok. Loop naar de deur om in de loods te komen. Zit die deur op slot, Maar bij die deur is ook een bel. Maar daar heb je als chauffeur niet zo veel aan. ondanks de goede werking van de deur bel, deed desondanks niemand open. Maar na meerdere pogingen door tastend bellen, deed eindelijk iemand open.

Ik kom achter bij de auto de klant pakte de eerste vijf pallets eruit. De klant scande de eerste barcode die aan de buitenkant van de doos geplakt was. Daarna pakte de klant die doos uit. Zaten er nog 2 binnen dozen in die doos. Ook op deze dozen stond de juiste barcode opgeplakt. Daarna pakte de klant het product helemaal uit. Maar op het product zelf zat een verkeerde sticker met de verkeerde barcode.

De controleur belde de magazijnchef. Die kwam het probleem met de verkeerde barcode bekijken. Na overleg met zijn superieur werd besloten om de vracht niet aan te nemen. en terug te sturen. Ondertussen sta je al een uur aan het dok.

Dus het werd de hoogste tijd dat de planning op de hoogte gebracht wordt vanwege de negatieve ontwikkelingen op het los adres. De planner zal dan contact opnemen met de opdrachtgever. met de mededeling dat de goederen door de klant niet wordt aangenomen. Ondertussen belaad de klant de auto weer. en ik werd daarna verzocht te vertrekken.

Na een halfuur nadat ik de planner had gebeld had ik nog niets meer van hem vernomen. Dus ik wist niet wat ik met de lading moest gaan doen. Dus ik bel de planner voorzichtig op. Het gesprek liep zo:

  • Daantje : Planner, weet je al meer?
  • Planner : Hoezo?, Ik heb de klant gebeld en die zegt dat er gelost wordt!
  • Daantje : Nee, Er wordt niet gelost. In tegendeel ze hebben alles weer terug in de wagen gezet. En de papieren terug gegeven
  • Planner : Sta je nog tegen het dok?
  • Daantje : Nee
  • Planner : Je mag nooit zomaar vertrekken!
  • Daantje : Het dok moest vrij.
  • Planner : Dus ze hebben alles weer erin geladen. En toen kon je vertrekken?
  • Daantje : Ja
  • Planner : Oke, Dit gaat nergens over. ik ge weer de opdrachtgever bellen.
Als gesprekken met de planning op deze manier verlopen. Is het overduidelijk dat het grote zwarte piet schuiven is begonnen. Er staat een vrachtwagen in Raamsdonkveer met goederen die retour afzender moeten. Maar wie betaald dan de transport kosten? En zolang die vraag onbeantwoord blijft gaat Daantje nergens meer heen.

Maar dit soort situaties komt in het transport geregeld voor. Dit komt vaak voor wanneer meerdere partijen betrokken zijn bij een bepaalde zending. Klant koopt bij een leverancier goederen maar eist dat zij op een bepaalde manier verpak zijn. Leverancier stuurt die goederen naar een inpak bedrijf. De goederen worden volgens de eisen her verpakt. En vervolgens verstuurd het inpak bedrijf de goederen naar de klant. Zolang alles goed gaat is iedereen blij en verdiend zijn geld. Maar als er iets fout gaat. Is er een hoop gesteggel over de rekening.

Het heeft uiteindelijk nog 2 uur geduurd voordat alles geregeld is. En al die tijd heb maar lekker in het lente zonnetje gezeten.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.
Geplaatste reakties op dit blog bericht :
Naam : Ronald
10-04-2010 11:44:14
en een heerlijk gesprek gehad met de benelux planning hihihi
ben de wel bruin geworden ??????
Naam : Daantje
18-04-2010 13:16:10
Ik zal eens potje zonnebrand crème in mijn auto leggen. Heb je kennelijk nodig met dit werk.

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

Creative Commons Licentie
Dit werk van Daan van der Hoeven op deze pagina is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie.