2016
Daantjes Weblog.


Menu 2017

Jaren overzicht

December 2016

November 2016

Oktober 2016

September 2016

Augustus 2016

Juli 2016

Juni 2016

Mei 2016

April 2016

SSN Jubileumreis
Dresden

Maart 2016

Februari 2016

Januari 2016

Menu 2015

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Kapitein Edward John Smith

Kapitein Edward John Smith was de kapitein van de RMS titanic De titanic was een luxueus passagiers schip dat op 31 mei 1911 te water werd gelaten. De titanic voerde tijdens haar eerste reis op hoge snelheid tegen een ijsberg en zonk. daarbij kwamen 1504 mensen om het leven. Kapitein Edward John Smith wist dat er ijsbergen in de omgeving waren. Maar paste de vaarsnelheid niet aan omdat zij te laat in New York dreigde aan te komen.

In het oorspronkelijke ontwerp van de Titanic en diens zusterschepen Olympic & Britannic waren er 64 reddingsloepen voorzien. Omdat deze het uitzicht op het promenade deck verstoorde. was dat aantal terug gebracht naar 20. De reddingsloepen hadden een totaal van maar 1178 zitplaatsen. Terwijl het schip plaats had voor 3300 passagiers. Kapitein Edward John Smith is met zijn schip ten onder gegaan.

Het is nu 2014 en vrij recent zijn er 2 scheepsrampen geweest met passagiersschepen waarbij de kapitein niet mee ten onder is gegaan. Dat is natuurlijk fijn voor de kapiteins. Maar ondertussen zwelt de kritiek op het handelen van deze kapiteins flink op. De Italiaanse kapitein van de scheeps ramp met de "Costa Concordia" op het eilandje Gigolo bij de Italiaanse kust. Was van boord gegaan om de "reddingsoperatie" vanaf de kust te "coördineren" Echter het bevel van de kustwacht om weer terug aan boord te gaan heeft hij genegeerd. Dit telefoon gesprek met kustwacht is opgenomen en op internet terecht gekomen. Nou heb ik bij mijn werkgever ook nog op Italië gereden maar in Italië heeft nog echte mannen. Trots op hunzelf trots op hun ego maar als er stront aan de knikker is kiezen zij snel het hazenpad.

Maar de scheepsramp met de veerboot "Sewol" is het nog veel erger. De bemanning had aan de passagiers geadviseerd om in hun hut te blijven terwijl blijkbaar de gehele bemanning het bevel had gekregen had om het schip te verlaten. Ik weet vanuit mijn luie zetel of de gehele bemanning dit ook gedaan heeft. De overige bemanning op de "Costa Concordia" had nog geprobeerd om iedereen van het schip te krijgen. Terwijl de bemanning van de "Sewol" zijn passagiers in de steek heeft gelaten.

Kapitein Edward John Smith is niet in reddingssloep gestapt. Terwijl hij daar wel zeker een kans voor gehad heeft. Dit zegt veel over de man. Het punt is dat iedereen fouten maakt en dat aan fouten weleens vervelende gevolgen kan hebben. en wanneer je dat gebeurt rest je niets anders dan je verantwoordelijk te nemen. En dat kan pijnlijk zijn.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.
5 *
Bezoekers vinden
dit goed.
6 *
Bezoekers vinden
dit slecht.
0 *
Bezoekers zijn
boos.
0 *
Bezoekers vinden
dit geweldig.
0 *
Bezoekers zijn
medelevend.
0 *
Bezoekers vinden
dit grappig.
0 *
Bezoekers zijn
verbluft.
0 *
Bezoekers zijn
verdrietig.

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

© 2024 - Daansweb.net - Daan van der Hoeven.
Niets van dit Blog verhaal mag door derden gebruikt worden.