2017
Daantjes Weblog.


Menu 2018
Jaren overzicht

December 2017

November 2017

Oktober 2017

September 2017

Stoom Stichting Nederland.
Naar Stads kanaal onder Stoom

Augustus 2017

Juli 2017

Juni 2017

Mei 2017

April 2017

Maart 2017

Februari 2017

Januari 2017

Menu 2016

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Roddels

Wat wordt er binnen een bedrijf toch vervelend geroddeld zo ook bij mijn werkgever. Ook ik zelf kan er wat van. En soms sla je tikkeltje te ver door. en dan zeg je zoiets als dit: "Xxxxx Xxxxxxx Wordt nog eens een mes in zijn ribben geplaatst. Wanneer hij/zij/it zakelijk zo door gaat. Een opmerking die op het randje van het toelaatbare balanceert. Het is een stuk handiger om zoiets niet te zeggen. De manier waarop binnen het bedrijf zaken is afgehandeld worden. lijkt op de methode waarop mijn oom te werk moest gaan. En dan zeg je weleens zulke dingen.

Roddels gaan hard het bedrijf rond. En het vervelende van roddels is dat die het 'slachtoffer' nooit bereikt. Nou hou ik niet zo van die achterklap maar ik ben wel benieuwd hoe er over Daantje gesproken wordt. Ik weet dat vele van julie vinden dat ik wat te dicht bij de molen gestaan hebt. Maar natuurlijk wordt er veel meer over Daantje geroddeld. Nu ben ik benieuwd waarover er geroddeld wordt

Nou stel ik voor dat iedereen eens alle roddels over mij (Daantje) hieronder gaat plaatsen. Positieve negatieve reacties allemaal welkom. Iedereen kan achter mijn rug om over mij roddelen. Dan kan iedereen de roddels ook op mijn site plaatsen. Klinkt een beetje vreemd. Kom op stel me niet teleur. Je hoeft je naam er niet bij te plaatsen. En ik zal geen IP adressen na trekken.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.
Geplaatste reakties op dit blog bericht :
Naam : Ronald
09-09-2010 03:40:15
hallo Daan,
ik durf er gerust mijn naam bij te zetten.
het enigste wat ik me afvraag wat schiet je er in hemelsnaam mee op om dat allemaal te weten.
ik zou het niet willen weten het is nog altijd zo dat ze beter over je kenne lullen,
dan van je vreten.
want dat betekend
1) Your still alive
2) ze niks beters te doen hebben

gr ikke
Naam : L.B. & L.B.
09-09-2010 18:42:26
Daan, je doet er zelf aan mee. Dus niet klagen. De managers zijn verantwoordelijk voor dit soort zaken. Zij kunnen dit oplossen of aansterken. Volgens mij gaat het om List & Bedrop.
Naam : Daantje
09-09-2010 22:12:04
Tuurlijk doe ik daar zelf aan mee. Met een site zoals deze gaat het echt niet lukken om daar juist niet aan mee te doen.

Zelf klaag ik er ook niet over. Aan roddel en achterklap ontkom je niet. Daarom kun je de roddels beter uitbuiten. Valt er nog eens een keer wat te lachen.

Maar om de managers de schuld te geven voor het aanwakkeren en in stand houden van roddels gaat wat ver. Elk bedrijf heeft roddels en achterklap. Dit gaat ook niet over de bedrijfsvoering of zelfs over het management in het algemeen.

Je hoort altijd van iedereen van alles en nog wat. Maar zelden hoor je iets over je zelf. Het is interessant om te weten hoe er over mij gepraat wordt. Zeker om te kijken of die roddels te manipuleren zijn. Er iets van aantrekken doe ik toch niet.

Het zou mij ook niets verbazen dat er een microfoon in kantine verstop zou zitten.
Naam : L.B. & L.B.
10-09-2010 15:20:51
Daan. Wie verstopt er nou een microfoon in de kantine? En wie verwijt jij uitbuiting? Wie ontneemt jou het recht om je werk volgens de cao en het arbeidstijdenbesluit (48-urige werkweek) uit te voeren? En wie bepaalt dat jij de helft van een boete betaald krijgt als jij je werk volgens de planning uitvoert? Waarom houdt de planning geen rekening met de verplichte pauze- en rusttijden? Alles door, voor en in opdracht van HET MANAGEMENT/DE MANAGERS. En wie organiseert roddels, achterklap en stemmingmakerij? Idem dus.
Naam : collega's onder elkaar
11-09-2010 14:29:11
Daantje.

Jij bent een te voorbeeldige chauffeur. De werkgever houdt niet zo van chauffeurs die op correcte wijze de pauze- en rusttijden naleven. Dat kost geld!

Hij mag namelijk niet betalen voor de wettelijk geregelde pauze- en rusttijden. Zie CAO.

Als je dan toch werkt krijg je niks. Dus kassa voor de baas.

Jouw werkwijze is wel irritant voor de leidinggevenden.

Alle bedrijven pushen hun chauffeurs om geen of zo weinig mogelijk rust te nemen.

Hang het maar eens aan de grote klok als je nog eens wordt lastig gevallen door de manager als ie meent dat je ''lui bent en te weinig werk verzet'. Succes.
Naam : Daantje
20-09-2010 22:45:15
Aan: Colega's onder elkaar.

Ik heb je bericht gelezen. Ik waardeer ieders input en mening. Andere denkwijze kan je helpen dingen in een ander perspectief te zien. Hier door leer je breed te denken.

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

© 2024 - Daansweb.net - Daan van der Hoeven.
Niets van dit Blog verhaal mag door derden gebruikt worden.