2017
Daantjes Weblog.


Menu 2018
Jaren overzicht

December 2017

November 2017

Oktober 2017

September 2017

Stoom Stichting Nederland.
Naar Stads kanaal onder Stoom

Augustus 2017

Juli 2017

Juni 2017

Mei 2017

April 2017

Maart 2017

Februari 2017

Januari 2017

Menu 2016

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Daantjes tandpasta

Het leven van een sjouwffeur

Een van de reden dat ik ooit bij Hurkmans was weggegaan was het werk. Op een geven ogenblik reden we uitsluitend voor de Aldi. Je lost voor de Aldi in Duitsland en laad weer terug voor een Aldi in Nederland. Geloof me maar, wanneer je als chauffeur wilt doordraaien moet je fijn gaan rijden voor discount supermarkten van Duitse afkomst.

Deze goedkope supermarkten werken goedkoop. De bedoeling is dat een pallet met producten zo de zaak ingerold kunnen worden met een amaizer. (Amaizer is een voormalig duiste fabrikant van elektrische pompwagens het heet nu jungheinrich). Deze pallets bestaan meestal uit display dozen. Om afval te besparen zijn het open display dozen. En open dozen zijn immers minder stabiel dan gesloten dozen. En die open display dozen geven problemen tijdens het transport.

Zo heeft nu mijn eigen werkgever werk binnen gehaald voor een Duitse discounter. Er moesten 3 pallets met tandpasta gelost worden in Erpe Mere (B). Tijdens de reis van de goederen zijn de onderste dozen op pallet gaan inzakken door het gewicht van de dozen die er boven op staan. De klant in Erpe Mere wilde de goederen niet meer hebben. Dus het spul moest terug. Later in de rit moest was er een kasseien weg. En de ingezakte pallets veranderde in chaos op de foto rechts.

En dan sta je bij een klant waar je aluminium profielen moet gaan laden. Daantje heeft geen idee hoeveel tube's tandpasta er op een pallet gaan. Maar het zijn er duizenden. Dus met bezem veeg ik de tubes naar voren. En plaats de aluminium profielen achter deze chaos. Eigenlijk moeten aluminium profielen tegen het kopschot staan. Maar ik krijg in mijn eentje deze chaos echt niet binnen een paar minuten opgeruimd.

Bij thuiskomst ben ik nog samen met 3 andere z'n 2 uur bezig geweest om alles op te ruimen. Ik was om 01:00h thuis. Dit moet niet te vaak voorkomen.

Deze foto's had ik gedeeld met collega's en voor je weet heeft iedereen het over Daantjes tandpasta. Altijd gezellig die jongens.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.
7 *
Bezoekers vinden
dit goed.
5 *
Bezoekers vinden
dit slecht.
4 *
Bezoekers zijn
boos.
4 *
Bezoekers vinden
dit geweldig.
3 *
Bezoekers zijn
medelevend.
1 *
Bezoekers vinden
dit grappig.
1 *
Bezoekers zijn
verbluft.
0 *
Bezoekers zijn
verdrietig.
Geplaatste reakties op dit blog bericht :
Naam : Peter
09-09-2017 02:14:35
Een beetje handige ondernemer laat zo'n vracht gewoon lossen.
Na verzekeringswerk te regelen door jouw baas krijgt hij de (bruikbare) lading vrijwel zeker kado.
Daarnaast krijgt de ondernemer ook schadevergoeding.
Vertraging bij aflevering, opnieuw bestellen, overlast vanwege schoonmaakkosten enz. enz.
De schuld ligt immers bij de transporteur.
Die heeft het transport aangenomen en getekend voor ontvangst na belading.

Als jouw baas dan nog eens eens een soortgelijk werk aanneemt is hij wel op zijn hoede.

Zijn verzekeraar zegt hem de wacht aan.

En de chauffeur stond er ontspannen bij en keek ernaar.
Hij wordt gewoon betaald.

Die werkte niet tot middernacht op de thuisbasis voor nul, nul.

Deze aanpak ging gewoon ten koste van je nachtrust.
's Morgens weer op tijd beginnen........
Naam : Planner met gezag
04-10-2017 16:12:47
Ja Daantje het pad van een chauffeur gaat echt niet over rozen volgende keer een beetje rustiger rijden misschien ????

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

Creative Commons Licentie
Dit werk van Daan van der Hoeven op deze pagina is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie.