2017
Daantjes Weblog.


Menu 2018
Jaren overzicht

December 2017

November 2017

Oktober 2017

September 2017

Stoom Stichting Nederland.
Naar Stads kanaal onder Stoom

Augustus 2017

Juli 2017

Juni 2017

Mei 2017

April 2017

Maart 2017

Februari 2017

Januari 2017

Menu 2016

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Het wordt toch koud

Het is februari en over ander halve maand zou de lente moeten beginnen. In tegenstelling tot vorig jaar leekt het erop dat de gasmeter iets minder hard draaide. Dus ik was al aardig er aan gewend dat dit onding in de meterkast niet opnieuw op hol zou slaan. Tot op het moment dat collega Ben 'Bakwagen' het volgende zei: "Zeg Daan, Weet je nog vorig jaar in België die dag dat ze ons vanwege het slechte weer ons terug haalden? Het wordt weer zo koud. Daar zit ik mooi niet op te wachten" ja dus, Dat gedoe van vorig weet ik nog als gisteren.

Ik sta bij een klant in Antwerpen in een laaddok. En er was iets mis met de lading waardoor het laden iets langer duurde. Ik kom 45 minuten later weer buiten en de vrachtwagen blijkt keurig ingesneeuwd te zijn en met geen mogelijkheid meer om op eigen kracht weer uit dat dok te komen. Op een gegevensogenblik kwam de bedrijfs strooi dienst langs met een tractor. Die had ook kettingen bij om de vrachtwagens uit het dok te kunnen trekken.

Elke vrachtauto dient een sleepoog te hebben. Alleen de technische ontwikkeling in de loop der tijd. Heeft er toe geleid dat het vaste sleepoog is vervangen door een afneembaar sleepoog. En dat sleepoog ligt dan ergens in de cabine, weleens waar op vaste plaats. Maar omdat ik dat sleepoog niet dagelijks nodig hebt ligt het meestal onder een berg spullen. En is moeilijk om snel te pakken. Toch is een vast sleepoog makkelijker in gebruik mocht je het een keer nodig hebben.

Toen ik eindelijk uit het dok was. Kon ik naar huis. De Belgische file informatie was op dat moment duidelijk, al het verkeer op het snelwegen net in België stond stil. Dus ik was binnendoor via de haven naar Stabroek gereden. Het verkeer in de Haven richting de snelwegen stond al stil. In Stabroek zelf stond alles zelfs stil. Dus daar had ik de snelweg naar Bergen op Zoom genomen. De situatie in Nederland was inmiddels aan het verbeteren. Zodat ik in 3 rij uurtjes thuis was.

Wat wel opviel was dat in België de treinen wel reden. Terwijl in Nederland nagenoeg geen trein reed. Na alle ellende van vorig jaar had de NS & ProRail beterschap beloofd. Maar volgens de nieuwsberichten is de NS & ProRail niet in deze opzet geslaagd. De politiek & allerlei consumenten organisaties zijn weer boos. Maar het mooiste is toch wel die NS topman die door de NOS presentatrice Sacha de Boer wordt doorgezaagd. Een dergelijke topman is echt overduidelijk een echte Hollander. Hij kan goed lullen maar heeft een gebrek aan daadwerkelijke daadkracht.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

Creative Commons Licentie
Dit werk van Daan van der Hoeven op deze pagina is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie.