2011
Daantjes Weblog.


Menu 2012

Jaren overzicht

December 2011

November 2011

Oktober 2011

September 2011

Augustus 2011

Juli 2011

Juni 2011

Mei 2011

April 2011

Maart 2011

Februari 2011

Januari 2011

Menu 2010

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

Het wordt steeds erger

Help ik werk in de transport sector

Ingeklemde gitterboxen (Høkerpietje)

Klem in de breedte geladen. Deze worden altijd vanuit de zijkant gelost

Klemmende rong. Trailer met geweld beladen
Ieder zo zijn vak. maar bij veel dingen is het zo, wanneer je simpel verstand gebruikt dat je er ook wel komt. Zodoende ook de jongens die bij mijn werkgever die de vrachtauto's beladen. Ik weet niet wat daar aan de hand is. Maar de wijze van beladen is heeft nu wel het ultieme diepte punt bereikt. Zelfs collega's beginnen foto's van hun ervaringen met het loods personeel naar mij te te mailen.

Met grote regelmaat sta ik als chauffeur met diversen problemen bij een klant. Het gaat dan meestal om fouten waarvan het transportbedrijf direct verantwoordelijk voor is, En wat vaak totaal helemaal niet nodig is. Een kleine greep uit het leed.

Een vrachtwagen is aan de binnen kant 2,40 meter breed. Iedere oetl#l die ermee werkt hoort dit te weten. Sommige wagens zijn door een beter design breder dan 2,40m maar een vrachtwagen is nooit smaller dan 2,40m. Als je 2,40 als uitgangs punt neemt dan weet je dat een standaard euro pallet (80X120cm) dat daar 3 lang in een rij passen of 2 breed in een rij passen. Maar mijn werkgever heeft aparte klanten zoals een machine bouwers Met als gevolg dat wij veel afwijkende pallets vervoeren zoals een 130X80 blokpallet. Bij deze pallet snapt het loodspersoneel niet dat er geen 2 breed passen maar wel 3 lang. Die breintjes die trekken dat duidelijk niet meer. En de 130 blokkers staan in de praktijk keurig 2 breed, ondanks dat dit niet past. Ze rijden met hun elektrische pompwagen gewoon de planken en rongen van trailers krom. Met alle schade en gevolgen van dien. Want de chauffeur krijgt de vracht op geen fatsoenlijke manier meer gelost. De chauffeur staat dan met zijn handpompwagen als een Bokito op halve kracht aan die pallet te trekken. Daar maak je pas een professionele indruk mee.

Ook de pallets waar de goederen op staan leiden veel onder de manier waarop er bij mijn werkgever mee wordt omgesprongen. Vaak zijn pallets stuk. Soms zijn zelfs de goederen beschadigt. Kapotte europallets kunnen niet meer geruild of ingeleverd worden. Euro pallets zijn op dit moment €13,00 waard.

De klem op de middelste foto van boven is fout beladen. Deze klem is met een heftruck van achter in de oplegger gereden. Echter deze klemmen worden altijd vanuit de zijkant gelost of beladen. Op bouwwerven en bedrijven die deze klemmen gebruiken hebben gewoonweg de middelen niet om met een heftruck de trailer van achter in te rijden. Elke keer moet z'n klem kwart slag gedraait worden. Waarbij de vloer beschadigd raakt.

Op onderste foto is rong van de trailer krom gedrukt. Deze rong kreeg ik zonder hulpmiddelen niet meer los. Dit gebeurt tijdens het laden van de trailer gewoon met een heftruck of elektrische pompwagen door geduwd.

Eigenlijk zouden ze die jongens op loods gewoon een handpompwagen moeten geven zodat zij eens leren wat wel en niet gaat. Want dit kan zo toch niet de bedoeling zijn.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

© 2024 - Daansweb.net - Daan van der Hoeven.
Niets van dit Blog verhaal mag door derden gebruikt worden.