2011
Daantjes Weblog.


Menu 2012

Jaren overzicht

December 2011

November 2011

Oktober 2011

September 2011

Augustus 2011

Juli 2011

Juni 2011

Mei 2011

April 2011

Maart 2011

Februari 2011

Januari 2011

Menu 2010

Smal beeldscherm of smal venster. Tekst pas niet naast elkaar. Scroll naar beneden om de tekst te lezen. of maak browser venster breeder.

De hel van PostNL

De laatste tijd komt PostNL steeds vaker negatief in het nieuws. Bezorgers die pakjes zomaar bij de deur plaatsen. Pakketten die zomaar terug gestuurd worden. Aangetekende brieven die door de bezorgers zelf afgetekend worden. Een groot deel van deze verhalen zal ook een gevolg zijn door verhoogde werkdruk omdat alle winkels verplicht gesloten zijn door de Carona crisis. Toch heb ik in het verleden een incident met PostNL gehad waaruit je rustig mag concluderen dat dit bedrijf niet de verantwoording neemt die je mag verwachten.

Bij mijn vorige werkgever had Daantje met diversen postbedrijven te maken. Veel vrachten voor verdere verzending naar Franse en Belgische posterij gebracht. Deze 2 bedrijven zijn namelijk nog (voor een deel) van de staat. En het leveren van al die folders en pakketjes ging gewoon goed. Maar op doorsnee avond moest er geladen worden in Venlo voor postNL in Eindhoven.

Het laden in Venlo was geen probleem. En Daantje ging met een trailer met dure spulletjes naar het los adres. En na het lossen kreeg Daantje de vrachtbrief niet terug. En na het nodige aandringen kreeg Daantje de vrachtbrief ongetekend terug. Met de mededeling dat PostNL geen vrachtbrieven aftekent. 😲 Nou dan gaf Daantje aan dat het dan tijd wordt dat hele boel weer terug in de oplegger moest. Immers de vrachtbrief is niet getekend dus de verantwoordelijkheid over die goederen ligt nog bij Daantje. Zo werkt dat nou eenmaal in het beroepsgoederenvervoer. En Daantje kreeg zelfs te horen dat als ie zo bleef zeuren dat ie niet meer voor PostNL hoefde te rijden. Daantje antwoordde: "Da's geen probleem ik rij namelijk niet voor PostNL en dan is het normaal dat vrachtbrieven getekend worden." Uiteindelijk werd de vrachtbrief getekend om van Daantjes gezeur af te zijn.

In het beroepsgoederenvervoer is de chauffeur en diens baas verantwoordelijk zijn voor de goederen die onder hun hoede is. Het lijkt er op dat dit bij de Nederlandse posterij anders te zijn geregeld. Daar lijken de bezorgers niet verantwoordelijk voor de spullen die zij vervoeren. En dat is toch wel zorgwekkend. Je wilt toch wel enige zekerheid dat je spullen wel geleverd worden. Want de pakketjes kunnen we namelijk niet naar elkaar toe mailen.


Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.
7 *
Bezoekers vinden
dit goed.
4 *
Bezoekers vinden
dit slecht.
3 *
Bezoekers zijn
boos.
3 *
Bezoekers vinden
dit geweldig.
3 *
Bezoekers zijn
medelevend.
2 *
Bezoekers vinden
dit grappig.
3 *
Bezoekers zijn
verbluft.
0 *
Bezoekers zijn
verdrietig.
Geplaatste reakties op dit blog bericht :
Naam : pjmverstegen hotmail.com
15-03-2021 09:30:02
Zo is dat Daantje dan maar retour, kut bedrijf😅🙈🙈👍

Vorig blog bericht.
Blog begin pagina
Volgend blog bericht.

Creative Commons Licentie
Dit werk van Daan van der Hoeven op deze pagina is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie.