SSN West Friesland expressDoordat ik zeer bijzonder gezelschap bij me had. heb ik weinig foto's van de trein kunnen maken. opzicht wel jammer. Zeker wanneer er een heuse 1200 in de trein zat. De stoomstichting gebruikt normaal een 2400 diesellocomotief als extra loc. Deze tweede locomotief is nodig om te trein de andere kant op te kunnen trekken. Enkhuizen is namelijk een kop station. 2400 Diesellocomotief weegt 60 ton terwijl de 1251 z'n 108 ton weegt. En wanneer die stoomlocomotief de trein trekt dan hangt de tweede locomotief als een deadwight aan de trein. Als stoomtreinliefhebber hoor je die 108 ton extra duidelijk aanwezig is. 😍 De stoker zal dat ook wel merken. 😌 Eenmaal in Enkhuizen gingen we wat met z'n alle wat eten. Om daarna met de boot naar het Zuiderzee museum te gaan. Daar nog een paar uur rondgekeken in het buitenmuseum. Om met de boot naar Medemblik te varen. In Medemblik stapten we stoomtram naar Hoorn. De tijd was veels te kort om nog in Medemblik te kijken. Toen de stoomtram in Hoorn was moest er gelijk overgestapt worden op SSN trein die ons terug naar Rotterdam bracht. Ondertussen begon het ook te regenen. Op de terug weg veel regen gehad. En schril contrast met de rest van de dag toen het wel mooi weer was.
Klik hier voor fotoboek SSN West Friesland Express
| |