Het "Patronaal Attest"Ik was van de week een dag vrij, Na een dag vrij moet een chauffeur van de planner een: "Patronaal Attest" meekrijgen. op dit attest verklaard de werkgever in 3 talen (Frans, Duits en Engels) dat de betreffende chauffeur op een bepaalde dag vrij is geweest. Hiermee kan een chauffeur ontbrekende tachograaf schijven of een gat in zijn digitale rijtijd registratie verantwoorden aan een bevoegde ambtenaar wanneer de chauffeur tijdens zijn werkzaamheden voor controle wordt staande gehouden.Maar na mijn dagje vrij lag er dus geen Patronaal Attest. Wat er wel lag was een originele tachograaf schijf van een ZZP'er die met mijn vaste auto had gereden. Met z'n schijf kan ik wel aan de controlerende ambtenaar laten zien dat wij niet vuil zijn van een beetje fraude. Aantonen dat ik een dag vrij was, gaat echter niet. Maar goed ik ben de flauwste niet, Je moet niet op iedere slak zout leggen. Daar krijg je Hyacinth Bouquet fratsen van. Dus ik begin zonder patronaal attest mijn rit door België. Daarbij moest er op een los adres ook wat leeggoed (Lege kraten) beladen worden. Door de drukte was ik vergeten een CMR vrachtbrief te schijven. Later die dag kwam ik zonder CMR vrachtbrief bij planner Willem. En die vent begon toch een partij te zeiken omtrent bekeuringen in België voor het rijden zonder vrachtbrief. Dat die ik die bekeuringen maar zelf moest betalen. Dus ik stelde voor dat de bekeuring voor het ontbreken van het patronaal attest maar voor de rekening van de planner kwam en dat wij het verschil later maar verrekenen. Als ik echt aangehouden zou zijn dan zou ik nog steeds zeker € 450 van de planner tegoed hebben. (Hij kan ook in termijnen betalen want Daantje is de flauwste niet.) Dus ik eis alsnog het patronaal attest op van de planner en het gesprek verliep ongeveer zo.
Als ik ooit een hond neem dan noem ik hem .....
| |