Laden bij de grote blauwe zwaanOp een vrijdag rij ik naar Schiphol om iets te lossen en daarna bij de grote blauwe zwaan te gaan laden. Op zich is bij KLM alles goed geregeld, Maar als je zonder referenties of vluchtnummer aankomt kunnen ze je daar dus echt niet helpen. Dus ik pak vol goede moet de telefoon. Ik heb al een hekel aan om onderweg achteraf naar gegevens te gaan vragen. Dit soort onderbrekingen halen gewoon het tempo uit de dag.
Want als je de planning onderweg moet bellen voor een referentie nummer dan is het standaard antwoord : "We gaan bellen" En dan sta je daar als sjauwffeur 15 minuten uit je neus te vreten voor je jij een nummer heb. terwijl dit gewoon op de ritlijst had gemoeten. 15 minuten dat lijkt kort. Maar ondertussen komen er ook transport bedrijven die hun zaken beter geregeld hebben en die gaan dan wel voor, terwijl jij op je referentie nummer staat te wachten. Het blijft niet dus bij die 15 minuten vaak loopt zoiets uit op 45 minuten. Want wanneer je je nummer hebt en je loopt terug naar de balie kun je opnieuw aansluiten.
Maar op een vrijdag moest ik bij de KLM gaan laden op de rit lijst staat een heel verhaal dat er 30 minuten voor aankomst gebeld moest worden zodat de klant geïnformeerd kan worden. Zodat ie daar kan zijn. Tenminste dat had ik begrepen. Ik had meer te doen op Schiphol dus ik had geen rekening gehouden met die 30 minuten. Op zich geeft dat niks want die 30 minuten waren op zich wel te overzien. Dus ik bel op rij er heen en ik sta binnen op het terrein en er was niets. Via de gegevens die ik had ik mij gemeld waar ik meende te moeten zijn. En daar was het in ieder geval het niet te doen.
Dus ik bel bel de planning op voor meer opheldering. Maar die wisten het ook niet beter. De order was gewoon wachten. Op een gegeven ogenblik zou er iemand naar mij toekomen, die persoon heb ik helemaal niet gezien. Na veel heen en weer gebel was ik na 4 uur zonder verrichte zaken vertrokken. Ondertussen was ik ook helemaal gek geworden. Kom bij de volgende klant waar een briefje aan de deur hing met de mededeling: "Ik ben even weg en daaronder stond een telefoon nummer" Ik ging zowat door het plafond. Na al dat gebel voor de lading op Schiphol was mijn telefoon inmiddels leeg. En met de geblokkeerde telefoon van mijn baas kun je geen vreemde nummers bellen. Omdat sommige chauffeurs niet met een telefoon om kunnen gaan. Dus hiervoor moest ik weer bellen met de planning en weer wachten.
Ik zag het helemaal niet meer zitten. Daarna moest ik een pallet gaan laden in Nieuw Vennep. Nadat ik die pallet geladen had kreeg ik de mededeling dat die pallet meteen gelost moest worden in Schijndel, als of ik op vrijdag avond niets beters te doen heb. Als je 4 uur op Schiphol heb gestaan, dan heb je geen zin om nog voor 1 pallet naar Schijndel te gaan.
Bij thuiskomst bleek dat stukgoed vrachten vaak doorverkocht worden, En dat niet duidelijk was hoeveel stropdassen tussen de chauffeur en opdrachtgever zaten. Iemand moest de referentie gegevens hebben maar niemand wist wie. Dit werkt duidelijk niet.
| |