Geld verdienen, Winst maken, tsja het blijft een hobbyIk was vandaag (21 oktober 2008) om 04:00h bij mijn werkgever om een ritje Brussel te gaan doen. Het ritje Brussel bestaat vaak uit vaste klanten met meestal een paar andere klanten waarvoor de chauffeur dan in zijn stratenboek moet kijken.Ik begin te rijden. En even later begon het te regenen. Het werd een drukke ochtendspits. Het verkeer in Brussel was een ramp. Dat geeft opzicht niks want dat hoort bij het vak. Toen ik de 1e klant had gelost. Ging ik naar de 2e klant. Deze klant zat aan de zuidkant van de stad. Dus ik moest binnen door. Door het slechte weer was het verkeer in de stad super druk. En het reedt allemaal niet door. Een uur later was ik aangekomen bij de klant. Die vertelde doodleuk dat de goederen tegenwoordig bij een depot bij Zaventem gelost moesten worden. En je raadt het al dat is natuurlijk weer andere uithoek van de stad. Dus ik bel de planner. om hem op de hoogte te brengen van de problemen. En later bleek dat inderdaad het verkeerde adres in het systeem zat. Dat is leuk en aardig maar dat heeft mij 2 rijuren gekost. De 3e klant ging goed. Bij de 4e klant bleek ik voor een dag later aangemeld te zijn. Ik had speciaal omgereden om bij die klant op tijd binnen te zijn. En dan blijk je 24 uur te vroeg te zijn. Met als gevolg dat de goederen niet door de klant aangenomen werden.
Een hoop kilometers gereden. En hoop tijd verspilt en dat allemaal voor niks. Door deze ellende had ik meer contact met planning. Op gegeven ogenblik vroeg de planning welke adressen ik nog moest doen? Nou ik moest nog naar Vilvoorde en daarna nog naar Haacht. Haacht?? je hebt helemaal geen Haacht. Je moet naar Boortmeerbeek niet naar Haacht! Ik moet naar bierbrouwerij Haacht. Die brouwerij staat dan in Haacht dat is Belgische logica daar kan geen vrachtbrief tegen op. En dan hoor je z'n planner breintje vast lopen.
maar zo zie je weer eens dat je met een goede administratie veel ellende kunt voorkomen. Maar iedereen maakt fouten alleen is de chauffeur daar altijd de sigaar van.
| |